Eilen mun yx ystävä sano, että on se hyvä kun sulla on hautakivessä nimi valmiina. Kysyin, jotta kuinka niin?? Hän kertoi, että kun hänen äitinsä haudattiin ja kiveen pitää pistää nimi, niin se pelkästään maksaa 1380 euroa. On siinä tietysti se kiven poisotto ja takaisin laitto, mutta silti !!? Hintavaa on.

Mä sanoin ystävälleni, että täytyy ottaa Helmin konsti ja ostaa arkkukin valmiiksi, jottei tuu perikunnalle kalliiksi.

Ystäväni sanoi, että hakee Saustilan hautaustoimistosta kaavakkeen ja tekee testamentin. Hänet polttohaudataan ja halvin arkku ostetaan, eikä järjestetä mitään kaffetilaisuuksia.

Selvä se sitten on. Koruton tilaisuus siitä sitten aikanaan tulee.

Sitä polttohautausta mäkin oon miettinyt siltä kannalta, kun sanassa sanotaan, että maasta sinä olet tullut ja maaksi sinun pitää jälleen muuttuman. Jotenkin se asia ahdistaa mua. Tarkotan, jotta miten se Taivaallinen Isä polttohautaukseen suhtautuu??

Kertokaa te nyt mulle ketkä ootte hengen asioos "viisaampia".

Arkun teko vois olla jollekin nikkarille hyvä bisnes. Tekis kierrätystavarasta arkkuja, koristelis ja myis paikallis surkeen palstoilla halvalla etukäteen. Vai mahtaako se olla luvallista??

Noh`oli miten oli, mutta jokainen täällä hautaan pääsöö, vaikkei muulla niin yhteiskunnan tuella.