Mulle soitti täs äsköön mieshenkilö, jolla oli samanlaane nimi kun entisellä lähiseurakunnan kirkkoherralla. Mä ajattelin, jotta rupiaako se ny hännystelemähän ny uurelleen tämä "Tuoppi Tuominen". Tuoppi ku oli sellaane pappi, jotta se siirsi kaikki seurakunnan viralliset tehtävät vanhainkorilla mun harteilleni. Hyvä jottei saarnaa tarvinnut pitää, mutta ehtoollistarjoilut ja hautajaispuheita oon sen puolesta tehnyt. Se vaan koputti kaffekupin reunaa ja sano, että ole Tuulis hyvä ja pidä puhe. Oli se niin uskomaton. Mä sainkin lempinimen varakanttori.

Välillä se kehu mun tissijä ja vanno "rakkautta". Paradais Gaardenissa se kävi monot lintallaan tanssaamassa ja hais välillä niin vanhalta viinalta jotta.

Lauluääneltään soli huono. Muistan sen yhdenkin kerran, kun hän vaatis, että tuun 90-vuotis tervehdykselle mamma-asiakkaan tykö. Muorin lempivirsi oli 341. Omasta mielestäni lauloin ihan oikeen, mutta Tuoppi nuotin vierestä. Noh siitä tuli sanomista. Mamma hermostus ja sano jotta näin se menee ja laulo ulkoa koko virren itte.

Niin tää juttu sai alakunsa puhelinsoitosta ja langoilla oli ihan saman nimen omaava mieshenkilö. Mutta asia, mistä hän soitti, oli mun vanhat Lääninkuljetuksen osakkeet, jotka hän halusi ostaa. Ja niitä mä en oo edes muistanu moniin vuosiin, että niitä on olemassakaan. Ei niis bisnestä oo, mulla on vanhalta ajalta 2 kpl, jokka nykypäivänä vastaa 20 kpl:tta. Nykyään, jos haluaa kyseiseen firmaan ajamaan, täytyy olla 100 kpl:tta. Arvo on noin 12-15 euroa kappaleelta. Vai pitäiskö laittaa Rva Meri asialle ja sanoa olevani holhouksen alla. Hän voisi kiristää vaikka puolet enemmän :oD

Että tää tästä.