Mä täällä kodissani hiippailen nyt yöllä, ko tonttu konsanaan. Hyasintit tuoksuu ja lämmintä on ja ulkona pakkasta. Ulkorappusteni vieressä lyhtykynttilä palaa ihanasti, hiljaista on. No kamarin puolelta kuuluu "jyrinää". Seinänaapurit kuorsaa! Tein kauppalaun perjantaita varten, Olga käy mun kanssa Prismassa. On tää raittius kivaa, meinaan, nyt kun en saa nukutuksi, niin olisin normaalisti juonut jo kuusi olutta napaani ja isoa sellaista. Hui! Rva Meri perheineen on tulossa lauantaina, jota odotan kovasti. Siis täytyy muistaa ostaa maitoa. Että mä sitten rakastan mun pientä kotia.

Mää heräsin Olgan tuloon klo 7.40, toi mulle salkkarin. Ja Olga täräytti, että haiseepas täällä hiki!! Se siitä hyasinttien tuoksusta. Tuuletin ovet seljällään, vaikka pakkasta on -21 astetta.

Alkukirjoitus oli keskiviikon ja torstain väliseltä yöltä. Tänään on perjantai ja perkeleen seinänaapuri metelöi eilen illalla ja yöllä. Mä olin yöllä suihkussakin, kun en saanut nukuttua. Valvoin kolme tuntia. Verokortti tuli ja veroprosentti oli laskenut 8 prosenttiin, siinä on huomioitu vielä asuntolainan korot, vaikka mä oon Olgalla vuokralla. Täytyy nostaa se ainakin 10 prosenttiin, jottei tuu mätkyjä. Ei mun vuositulo ole kun reilu 12000€ bruttona, jotta siinä mieles tuo prosentti on alhainen, mutta kyllä nyt liian pieni.

Seinänaapurit oli ovet seljällään, kun hain postia. Muija nauraa käkätti ukon seljän takana. Molemmat vahtaa toljotti ja mä menin tupaani ihan rauhassa, niiku niitä ei olis ollutkaan.