Noh`nyt tuli Paimion reissu reumalääkärille tehtyä. Ei mulla mitään reumaa tän johtavan lääkärin mielestä ole. Ne mun kivut ja käsien turpoomiset jne. on ollut vaan rajuja kihtikohtauksia. Kihtilääkettä apuriinia annettiin ja vanha kipulääke polviin  edelleen, etten mä nyt tiedä sanoa yhtään mitään.

Sama saarna oluesta ja laihruttamisesta, vaikka mä sanoin, että ei oo tissuteltu ja paino on laskenut. Ruokavalio ohjetta tuli ja siinä oli mielenkiintoinen kommentti laihruttamisesta. Sen tarttis olla rauhallista, 1/2-1 kg viikossa. Yli kilon laihtuminen viikossa lisää veren virtsahappoisuutta ja altistaa kihtikohtaukseen ja mulle on varmaan käynyt vähän näin, kun paino on tippunut 1,5 kg viikko. Aikaisemmin kihtiin on vaikuttanut suuri kaljamäärä, joka on sitten ihan myrkkyä.

Noh`kolmen kuukauden päästä on uusi käynti, jos tilanne olis muuttunut. Oli mulla käsissä kyllä nivelrikkoa myös.

Soli hiano sairaala, Alvar Aallon suunnittelema ja siellä oli leppoisa tunnelma. Vaikka se mun mielestä oli turha reissu, oli Sisko 3:n sitä mieltä, että tässä on siunauksen poikanen. Jos tätä kautta pääsisi TYKSiin  polvileikkaukseen. Koska se on selvä juttu, että vasen polvi on keinonivelen tarpeessa. Mutta täällä meillä paikallinen ortopedi  ei suostunu leikkaamaan, kun oon lihava ja juoppo. Niinhän se meinas, ettei tuallaisia tartte tänne terveyskeskuksesta lähettää.

Niin, jotta mitä tästä opimme?? Ei muuta kuin, että Tuuliksessa pissa jyllää muuallakin, kuin aivonystyröissä.