Tänään mulla on lepopäivä naapurin mammasta. Välillä ku tahtoo tulla uskon puute hänen kans. Kuuntelin tvstä Niinistön haastattelua. Kyllä mä vaan äänestän häntä, josasettuu presidentti ehdokkaaksi. Noi ahtaajat sais hävetä, kun lakkoilevat Rädyn johdolla.Heillähän on yli 47000 ekeä vuositulot. Nokittavat opettajat, sairaanhoitajat ja paperiteollisuudenki jo. Maa on täs jamas ja viennin varassa, niin nämä laittaa satamat ja kuljetukset boikottiin. Salossa Nokialla alkaa yt neuvottelut. Sielä on tarve vähentää 285 hlöä. Aamulla tein niskahieronnan yhelle Nokialla töissä olevalle. Ei hän vaan tämmösestä puhunu mitään. Yleensä sielä huhut kiertää etukäteen. Nyt on jo torstai ja lehdissä on ollut Nokiasta kirjotuksia.Kyllä tää irtisanominen oli yllätys tälläkertaa.Mä käyn sillon tällön päihdetyöntekijällä kontrollis ja tavallisesti haastattelu kestää 15 min. Nyt sielä oli opiskelija lisäksi, aikaa kulu yli 30 min. Flikka jututti ja teetti mulla aarrekartan. Piti selata vanhoja naisten lehtiä , leikata mieleisiänsä tekstejä sekä kuvia. Sitten ne liimattiin isolle pahville. Kuvien piti olla tulevaisuuden toiveisiin viittaava. Kun mä olin askarrellu tän taideteoksen, piti kertoa mitä mä haluan sanoa heille niillä kuvilla. Arvatkaa kaks kertaa tykkäänkö mä askartelusta? Hyvät tarinat kerroin. Opiskelija oli innoissaan.