a691.gif
 
 
 
Niin mä olen Sisko Ykkönen, vanhin 7 lapsisesta perheestä, kolmen tytön äiti ja sir Einon mamma. Lapsuuteni "keskitysleirissä" eläneenä ja eipä tuo elämä muutonkaan ole ollut ruusuista. Kyllä pohojalaasta jääräpäätä on opetettu nöyrtymään moneen otteeseen. Itte olen elättänyt tyttöni ja yhden "huonon" kaksilahkeisen ilman sosiaaliapua, mutta ei siitä kunniaa oo aina saatu. Lapset ovat olleet liikaa yksin ja joitain ihmisiä on näpyttänyt mun työnteko, ovat peljänneet, jos liikaa rikastun.

Työtä on tehty. On ajettu ammattimaisesti, tehty torikauppaa, hierottu ja oltu kuntohoitajana vanhainkodissa. Niin, että koulutus vanhan ajan keskikoulu, merkonomi, kuntohoitaja + ABCE-ajokortti. Nyt sitten ollaan eläkkeellä, pienellä sellaisella. Asutaan pienessä 31 neliön asunnossa, vanhassa puutalossa, kissan kanssa, joka täyttää 15 vuotta kesäkuussa.

Aattelin sitten kans opetella kirjoittamaan, kun suvussa on sellainen vimma meneillään ja se kakslahkeinenkin kuoli 14 vuotta sitten. Mulla on hautapaikka sen vieres ja nimi kivessä valmiina, kuolinpäivä puuttuu. Ehkä tässä on mut nyt suurrin piirtein esitelty. Jaa, osaan mä ilotakki, mulla on ny esimerkiks Sir Eino ynnä muuta, kuten kauniit tyttäret ja vävy. Ja pari sellasta, josta ei tiedä onko ne vävyjä vai muuten vaan. Juu, niin poikaystäviä on mullakin, huomaatteko monikossa. Ja, niin tenunenä kristitty mä kans oon. Tervetuloa blokille!