20.12.2009 su

On tää joulunaika monelle verenpainetta nostattavaa aikaa!

Ystävä mammasti on itkeä tihruttanut jo viikon verran. Olotila hänellä tulee pahemmaksi, mitä lähemmäs tuo aatto tulee. Hänellä on huonot välit toiseen tyttäreensä. Tämä ei tuu pyynnöistä huolimati kattomaan mammastia. Vävy käy lapsenlapsen  kanssa joskus. Vävy oli nyt yksin käynyt hakemassa joulupaketit ja joulurahaa. Son kyllä täränen täti suustansa, tää mammasti, etten mää yhtään ihmettele tätä tilannetta. Mutta nuoren ihmisen kanssa kannattais antaa anteeksi, kun tota ikää äireellä on jo melkein 80 v. Infarkti on käynyt 6 kertaa, jotta joku päivä on se viimeinen päivä.

Jotenkin mää ajattelen, että se karehtii mun huonoa kävelemistäkin, mä kun voin vielä käydä kaupassa ja ulkona yms. Hänellä on vasen jalka niin huono, että käveleminen mun tykö suihkuun on täys työ, siis muutamat metrit. Son sen näköinen jalka, kun se olis kuoliossa, mutta vikaa ei löydetä. Hän vain uneksiin paremmista päivistä.

Niin on munkin verenpaine mennyt ylös, mutta ylipainosta. Resepti on mennyt vanhaksi, kun en ole pariin kuukauteen syönyt lääkkeitä. Jotenkin mun otti hampaan koloon, ku mun oman lääkärin sijainen sano, jotta se on sama kuinka paljon mää sitä verenpainelääkettä syön, kun oon niin lihava. Noh`nyt on mennyt pois 8 kiloa. Toisaalta olen rahapulassa ollut sitä ostamatta, ku se on niin kallis lääke. Eli mä jotenkin turhauduin. Mutta viimeksi kun olin Sisko 3:sen  kanssa lääkärissä, hän otti sen korvattavuuden puheeksi. Aivan kun hän olisi aavistanut, jotten syö lääkettä!?

Noh`Uljaskin on soitellut niin iloisena poikana, niiku mä en olis sanonu sille mitään siitä kyytimisjupakasta. Syy onnellisuuteen löytys. Hän oli voittanut monivedosta 4527€. Eli neljän kuukauden eläkkeensä. Ilmeisesti se on pelannut niin paljon, jotta hänellä on ollut rahat loppu. Ainakin hän sanos puhelimes, et hän funteeras lainanottoa, niitä korttiluottoja. Hälyttävää!!! Noh`antaa soitella, mun puolesta se saa olla ihan rauhassa. Mulla kyllä nosti verenpainetta , niin että kyäkkäsin, on se yhrenlainen, jos mäkin.

Naapurin mammasti oli tänään lääkärillä ja kyllä se jalka ongelma on infarkti. Isossa varpaassa  son käynyt ja viottanut hermoja ja jotain lihassurkastumaa on kanssa vasemmalla puolella reisilihaksessa. Siihen kipuun ei voi vahvoja lääkkeitä antaa, kun hänellä on sen sortin sydänlääkkeet, jotta ne ei passaa yhteen. Puudutusta joka veis kivun, oli lääkäri ehdottanut. Mutta se tehdään sairaalassa selkäydinpuudutuksessa. se on sitten ensi vuoden puolta kun hän siihen pääsee.